Prachtige verhalen!

Het sleutelkruid is een boek dat uit een heleboel korte, losse verhalen bestaat die samen een geheel vormen. De hoofdplot van dit boek gaat over de oude koning Mansolein, de heerser over de dieren, die op sterven ligt. Een wonderdokter gaat op pad om het sleutelkruid voor hem te vinden, het enige middel dat hem nog kan redden. Om ervoor te zorgen dat het hart van de koning blijkt kloppen, vertellen verschillende dieren een verhaal aan de koning.

De verhalen zijn heel leuk, spannend en divers. Je leest bijvoorbeeld over een wolf die een heks te slim af is geweest en over een paard met gouden hoeven. Maar je leest ook over de geschiedenis van koning Mansolein en het verhaal van de wonderdokter. Het verhaal dat me het meest bij is gebleven is het verhaal van het duinkonijn en zijn broer. Het is zo’n lief verhaal, maar heeft ook zo’n ontroerend einde. Dat verhaal is echt mijn favoriet. En vergeet die prachtige illustraties van Linde Faas niet. Daarmee komt het verhaal helemaal tot leven!

Meer recensies van Awesomebookloverblog