Nieuwe autoriteit voor ouders

beja 15 september 2021
Nieuwe autoriteit voor ouders, opvoeden op basis van veilige verbinding waakzame zorg en geweldloos verzet.
Mooie opvallende cover in rood, met in wit een kinderhandje in een mensenhand.
Opvoeden is soms best ingewikkeld, dit boek is een fijne handleiding.
Mooi ook het uitgangspunt wat zo waar is: Het is cruciaal dat je kind weet dat je er altijd voor hem bent. Je bent een veilige haven waar ze naar toe kunnen als ze dat nodig hebben.
Het boek heeft 8 hoofdstukken zoals bijvoorbeeld: Aanwezigheid- de kunst van het er zijn, Verzet- de kunst om alternatieven voor straf te ontwikkelen en Gezamenlijk opvoeden- de kunst van ondersteuning.
Het boek heeft een aangename schrijfstijl is nergens belerend dus fijn om te lezen. Talloze praktische tips en voorbeelden worden er gegeven. Fijn lettertype en formaat! Fijne indeling ook en iets is gemakkelijk terug te vinden als je over een bepaald onderwerp nog eens wil lezen.
Ik denk dat er voor iedere ouder/opvoeder wel iets in staat wat je aanspreekt en waar je wat aan hebt en mee verder kan.
Je hoeft niet bij het begin te beginnen je kunt bijvoorbeeld ook een hoofdstuk kiezen waar je op het moment meer over wil lezen.
Aanrader voor ouders/opvoeders!

Meer recensies van beja