Hoe verander je een mening?

Ben 29 september 2022
Hoe verander je een mening?
De praktische wetenschap achter het vormen van overtuigingen en opinies.
De omslag van het boek vind ik prachtig vanwege de eenvoud en de titel springt erg in het oog door de witte letters op de zwarte kaft zodat je meteen weet waar het boek over gaat.
Het boek bevat 10 hoofdstukken en is erg interessant.
je leest over hoe meningen toch kunnen veranderen, en hoe meningen beïnvloed worden. Je krijgt inzicht in waarom iemand iets vindt en vanuit de psychologie, neurologie en praktijk toont hij aan hoe je mensen die ogenschijnlijk overtuigd zijn van hun mening, toch ruimte voor verandering gaan zien.
Door echt in gesprek te gaan met iemand, je te verplaatsen en iemand te helpen onderzoeken waarom iemand iets vindt, ontstaat er ruimte om een mening te herzien, dat vond ik erg interessant dat het zo beter werkt dan bijvoorbeeld te trachten iemand om te praten.
Geen boek wat je snel tussendoor leest, want er valt veel te lezen, en je moet wel opletten. Doordat het onderwerp interessant is wordt het boek nergens saai. De schrijfstijl is onderhoudend, al bevat het boek wel de nodige professionele termen maar die worden wel altijd uitgelegd. Het boek zet je aan tot nadenken. Ik heb het boek met veel plezier gelezen mede omdat het origineel en interessant is.

Meer recensies van Ben