Fantastische spannende thriller

Ben 30 mei 2022
De cover van het boek  De paarse engel vind ik lelijk, ik had het boek waarschijnlijk in de boekhandel links laten liggen.Maar gelukkig heeft dat mij er niet van weerhouden om mij in te schrijven voor de hebban buzz  om het boek te gaan lezen.Want het boek is prachtig!Het eerste deel heb ik helaas niet gelezen, maar ik heb daar niets van gemerkt in het tweede deel dus het is prima los te lezen.Geheim agent Jim Matteos heeft een sabbatical van zes maanden en leeft samen met Soraya in een safehouse aan het strand van Californie.Tot hij wordt opgeroepen voor een nieuwe missie. Jorge Herreira, een beruchte Mexicaanse drugsbaron, is ontsnapt uit de zwaarbewaakte San Quentin staatsgevangenis,hij laat een spoor van  lijken achter en een    door hem in bloed geschreven bedreigende boodschap voor Amerika. Met gevaar voor eigen leven weet Jim in de organisatie van Jorge Herreira te infiltreren.Hoe dichter hij bij de top van de organisatie komt, hoe meer hij erachter komt dat zijn eigen verleden een onverwachte rol speelt.
Bloedstollend spannend is het verhaal, het boek valt bijna niet weg te leggen, mede door de korte hoofdstukken blijft de vaart in het verhaal en de gebeurtenissen volgen elkaar snel op.Beeldend geschreven, net alsof je vanuit een veilige plek er naar zit te kijken. Wel gewelddadig en het lijkt wel een actiefilm.Het plot is goed uitgewerkt en ontzettend spannend.
Wauw wat een fantastische thriller, ik kan niet wachten op het volgende deel en wil dat zeker lezen!

Meer recensies van Ben