Moedig en openhartig verhaal

Ben 02 augustus 2022
Het boek Erfzonden heeft een donkere cover die goed past bij de inhoud van het boek.
Het boek begint met een stukje over Matthew die zichzelf in het toilet van een kerk een shot heroïne toedient tijdens de begrafenis van een vriend die overleden is aan een overdosis.
Heftig en het geeft een indicatie hoe erg zijn verslaving is.
Vervolgens gaat het verhaal over zijn jeugd als zoon in een streng gelovig gezin. Bij iedere handeling, gedachte of activiteit in het gezin werd wel een link gelegd met het geloof.
. Zijn vader is pastor en het gezin verhuisd van gemeente naar gemeente.
Matt worstelt met zijn seksualiteit en zijn geloof
Zijn twijfel over het geloof neemt grotere vormen aan wanneer hij naar een kostschool gaat waar hij in het laatste jaar begint met heroïne eerst wekelijks later dagelijks daarvoor had hij al een drankverslaving
Zijn worsteling met drugs en drank wordt op een zeer realistische manier beschreven.
Ik vond het boek interessant, een moedig en openhartig verhaal maar ook aangrijpend. Ook al is het een heftig verhaal is het boek mede door de schrijfwijze een aanrader!
Lees zeker ook even het nawoord.

Meer recensies van Ben