Mijmeringen over een stukgelopen relatie?

bramborkent 07 maart 2021
De achterflap belooft een 'prachtig, intiem en inspirerend verhaal over een jaar tuinieren', maar het boek gaat heel ergens anders over: de auteur probeert het stuklopen van haar relatie te verwerken en we lezen allerlei gedachtes en bespiegelingen over haar nieuwe leven. Zo moet ze een nieuwe woonplek zien te vinden, spreekt ze af met vriendinnen en denkt ze nog regelmatig terug aan hoe het was met haar oude vriendje. Ook mijmert ze over de steden Londen, New York en Tokio, en dwaalt ze af en toe door een park. Af en toe komt er een plant voor in het verhaal, maar over tuinieren gaat het nauwelijks. Laat staan dat we iets over de weg naar geluk leren (zie ondertitel). Zelden ben ik zo misleid door de achterflap!

Meer recensies van bramborkent