Het donkerste water

Corina 02 juni 2020
Na haar het hachelijke avontuur in het vorige deel Blijf waar je bent, werkt Lacey Flint nu voor de Marine Unit van de Metropolitan Police. Ze voelt zich thuis op en in het water, haar woonboot ligt in een zijrivier van de Theems waarin ze iedere ochtend samen met haar buurman zwemt.
Op een ochtend wanneer ze alleen zwemt ontdekt ze een in wit linnen gewikkeld lichaam, het lijkt alsof het daar voor haar is achtergelaten. Het is meteen duidelijk dat het om moord gaat en dat er een verband is met een aantal lichamen die eerder in de Theems gevonden zijn. Het is een zaak voor de recherche waar Lacey bij betrokken wordt en ze weer samenwerkt met haar vroegere collega’s. Iemand houdt Lacey in de gaten en laat aanwijzingen achter op haar boot, eigengereid als ze is, gaat ze ook zelf op onderzoek uit wat haar in gevaarlijke posities brengt.

Naast Lacey Flint, de eigenzinnige politieagent die het ongeluk lijkt aan te trekken, zien we ook de leden van de Metropolitan police terug in verschillende verhaallijnen. Hoofdrechercheur Dana Tulloch bij wie de biologisch klok begint te tikken en haar partner Helen en hoofdrechercheur Mark Joesburry die in een undercoveractie verwikkeld is.
Het is niet een boek dat vanaf het begin tot het eind vol spanning zit, het zijn de mysterieuze gebeurtenissen en personen die het verhaal interessant maken. Als je denkt te weten hoe het in elkaar steekt, krijgt het verhaal in het spannende einde een verrassende wending.

Meer recensies van Corina