Zie mij

Corina 08 mei 2020
Colin Hancock is een man met een agressief verleden maar nu hij een tweede kans heeft gekregen een studie volgt om zijn lesbevoegdheid te behalen. Vechten in kroegen zoals vroeger doet hij niet meer maar om stoom af te blazen doet hij als sport aan kooigevechten.
De serieuze Maria Sanchez leeft volgens het boekje, ze werkt voor een gerenommeerd advocatenkantoor, is een echt familiemens en is vaak te vinden bij haar ouders die een Mexicaans restaurant runnen. Ze heeft geen relatie maar zo nu en dan een date, het is op de terugweg van haar laatste date als ze alleen, in het donker, met een lekke band aan de kant van de weg staat.
Als Colin, op de terugweg van een kooigevecht, bij Maria stopt om haar te helpen bij het verwisselen van de band is ze doodsbang en wil in eerste instantie vluchten, hij komt dan ook vrij dreigend over met zijn grote lichaam en zijn gehavende gezicht.
Als ze hem later in een bar treft waar hij werkt ontstaat er toch een band en groeien ze dichter naar elkaar toe, de eerlijkheid over zijn verleden boeit haar. Als Maria bedreigingen ontvangt wordt hun relatie op de proef gesteld en is er een grote kans dat Colin zijn tweede kans vergooit.

De tegenstelling in de personages van Colin en Maria zijn bijzonder groot en het is boeiend om te lezen hoe zij hiermee omgaan. De ontwikkeling in een relatie gaat langzaam maar dit haalt niet de snelheid uit het verhaal. Ook al weet je hoe het ongeveer in elkaar steekt, het einde heeft toch nog een verrassende wending.

Meer recensies van Corina