Voor altijd

Corina 09 juni 2020
Omdat ik eerst de film heb gezien, ben ik met lezen gestart in deel twee. Deze viel me wat tegen maar dat kan komen omdat ik eerst de film heb gezien, toch won de nieuwsgierigheid en heb een aantal maanden later deel drie opgepakt om meteen door te gaan met deel vier Voor altijd.
Het leven van Tessa en Hardin zit vol drama en romantiek die elkaar snel afwisselen, het verhaal is langdradig maar wel zo prikkelend dat je uitziet naar het volgende conflict tussen hen beiden. In deel drie is er ook meer ruimte voor de andere personages en hun problemen die het Tessa en Hardin niet gemakkelijker maken in hun gestoorde relatie.

Net als de vorige boeken sluit ook dit deel naadloos aan op het vorige deel, het ene drama lijkt het vorige drama telkens te overtreffen.
In dit boek moet Tessa heel diep gaan om er later sterker uit te komen, het verleden van Hardin wordt goed uitgediept waardoor je zijn gedachten en handelen beter begrijpt. Beiden ondergaan een metamorfose in het verhaal wat ook deze keer weer traag op gang komt, daarentegen is het einde verbluffend snel afgewerkt. In de epiloog worden grote sprongen in de tijd gemaakt, een periode van twintig jaar in bijna evenzoveel bladzijden is naar mijn mening een te snelle afsluiting van het verhaal.

Meer recensies van Corina