Café Zon en Zee

Corina 11 mei 2020
Flora McKenzie werkt als juridisch medewerker in Londen en is hopeloos verliefd op haar baas die haar niet ziet staan. Haar familie op het Schotse eiland Mure heeft ze niet meer bezocht na de begrafenis van haar moeder waar ze zich nogal beschamend heeft gedragen.
Als ze voor een opdracht naar Mure wordt gestuurd is ze in eerste instantie niet blij en is ze van plan om het daar zo snel mogelijk af te handelen en weer terug te keren naar Londen. Het loopt echter anders, de opdracht duurt langer en daarom ook haar verblijf bij haar familie en de bijzondere bewoners van het eiland. Ze begint het er steeds fijner te vinden, zeker als haar baas ook zo nu en dan komt en ze hem ook van de schoonheid van het eiland kan overtuigen.

Het is een bijzonder begin van het boek, de auteur richt zich eerst rechtstreeks tot jou als lezer en stelt retorische vragen. Daarna vertelt ze iets over haar eigen achtergrond, haar liefde voor de Schotse eilanden en waarom ze voor dit boek een fictief eiland heeft gekozen. Het is geschreven in een prettige stijl met zo nu en dan wat Schotse woorden die wel herkenbaar zijn en zeker als je, net als ik, het boek hebt geluisterd.
Een verhaal over familie, liefde, vriendschap en keuzes in een prachtige omgeving met bijzondere mensen, voorspelbaar maar heerlijk om te lezen.
De recepten achter in het boek zijn een leuke bonus.

Meer recensies van Corina