Stuk van jou

Corina 12 mei 2020
Twee jaar na het overlijden van Boris werkt Susan bij haar moeder in de kunstgalerie maar ze is er nog steeds niet over uit of ze die later wel wil overnemen zoals de bedoeling is. Als freelance fotograaf heeft ze weinig betaalde opdrachten en ze hoeft er dan ook niet lang over na te denken als Wout haar vraagt om mee te gaan naar Engeland om het appartement van Boris hen naliet op te knappen. Beiden voelen zich tot elkaar aangetrokken en hebben een fijne tijd samen toch slaat bij Susan de twijfel toe, het is moeilijk om het verleden en daarmee Boris los te laten.

Drie perspectieven in dit boek vertellen het verhaal, beginnend met Susan en eindigend met Wout. Daartussen zit het verhaal van Boris in omgekeerde volgorde van zijn ziekbed naar zijn jeugd met veel aandacht voor zijn vriendschap met Wout. De opbouw van dit gedeelte is verwarrend en niet goed te volgen als je Mijn beeld van jou niet hebt gelezen.
Ook dit deel zit vol liefde, emoties en moeilijke keuzes niet alleen die van Susan en Wout, toch roept het niet de sfeer op die ik ervoer bij het lezen van het eerste deel. Er is meer ruimte voor de andere personages die we in het eerste deel oppervlakkig leerden kennen, door die variatie en de spanning aan het eind blijft het verhaal boeiend.

Meer recensies van Corina