Veel liefs

Corina 12 juni 2020
Tiffy’s relatie is beëindigd en ze heeft dringend woonruimte in Londen nodig maar het aanbod is beperkt, ze gaat voor haar enige optie en betrekt een appartement die ze moet delen met Leon die ’s nachts als verpleegkundige werkt en in de weekenden niet thuis is. Ze hoeven elkaar daarom nooit tegen te komen en hun communicatie gaat via briefjes, een goede oplossing voor hen beiden.
Alhoewel Justin de relatie heeft verbroken heeft ze het gevoel dat hij overal opduikt op plaatsen waar zij ook is. Langzaam realiseert ze zich dat haar vrienden gelijk hadden als er vage herinneringen boven komen aan hun relatie die ze ver weggestopt had.
Ook Leon heeft zo zijn problemen waarvan zijn broer die onschuldig in de gevangenis zit het grootst is, de opbrengst van de huur heeft hij nodig om zijn advocaat te kunnen betalen.

Veel liefs is een bijzonder en mooi verhaal met een snelle wisseling tussen de hoofdpersonages, beide geschreven vanuit het ik-perspectief maar met een groot verschil in de schrijfstijl. In tegenstelling tot het uitvoerige verhaal van Tiffy is het verhaal van Leon beknopt met korte zinnen waarbij een groot gedeelte in de vorm van een Whatsapp bericht is geschreven. Bij deze laatste schrijfstijl is het wel duidelijk wie er aan het woord is maar het leest minder prettig.

Meer recensies van Corina