Sluimerende spanning

Corine Smans 29 mei 2022
Stacey Willingham werkte als copywriter en brandmanager bij een marketingbureau voordat ze zich fulltime aan haar schrijverschap besloot te wijden. Ze woont in Charleston, South Carolina.

In de zomer waarin Chloe Davis haar twaalfde verjaardag viert, verdwijnen er zes tienermeisjes uit het kleine stadje waar ze woont. Ouders worden bang, alle meisjes moeten binnenblijven. Aan het eind van de zomer wordt Chloe's vader gearresteerd en veroordeeld als seriemoordenaar. Sindsdien heeft hij de gevangenis niet meer verlaten. Twintig jaar later werkt Chloe als psycholoog in Baton Rouge, maar soms voelt ze zich net zo verward als haar patienten. En wanneer er een vijftienjarig meisje verdwijnt, beleeft ze die angstaanjagende zomer weer opnieuw.

Het boek heeft een mooie cover, het bos heeft iets mysterieus. Een minpunt vind ik de afgebroken letters. De achterflap maakt mij nieuwsgierig naar het boek. Het verhaal wordt vanuit Chloe verteld en zo kom je steeds meer te weten wat er die zomer gebeurd is. Er hangt door het verhaal heen een sluimerende spanning. Het boek heeft een fijne schrijfstijl en daardoor wil je alleen maar door blijven lezen, totdat je alle 48 hoofdstukken hebt gelezen. Door de vele plotwendingen wordt je steeds op het verkeerde been gezet. Het verhaal is heel goed in elkaar gezet en niet voorspelbaar. De auteur stuurt het verhaal zo dat er meerdere mensen verdacht worden. Soms denk je, ja dat is een verdachte maar soms is het te makkelijk. Je bent toch nieuwsgierig wie het dan wel is. Ik vind dit boek een echte psychologische thriller. Het plot zit goed in elkaar en alles wordt duidelijk. Een echte aanrader dit boek en een verrassend debuut.

Meer recensies van Corine Smans