Mooi debuut

Corine Smans 17 januari 2020
Familiegeluk is het debuut van Barbara Sevenstern. Ik mocht dit boek lezen voor de leesclub van Vrouwenthrillers. Samen met haar jeugdliefde Mark leidt Lisette een rustig bestaan in Den Haag. Hier komt echter een abrupt einde aan als haar moeder overlijdt. Ze blijkt al jaren een groot geheim met zich mee te dragen. Met als enige aanwijzing een oud adresboekje gaat Lisette op zoek naar de waarheid. Stukje bij beetje ontrafelt ze de geheimen die haar familie liever verborgen had gehouden.
Het verhaal van Lisette wordt verteld in de ik-vorm, het wordt afgewisseld door het verhaal van moeder Eline in de jaren zestig. Na het overlijden van haar moeder gaat Lisette op zoek naar antwoorden op de vragen die haar moeder niet heeft beantwoord. Ze krijgt weinig steun van haar vriend Mark en de broers van haar moeder. Lisette gaat op onderzoek uit, maar weet niet precies wat ze eigenlijk zoekt. Ze bijt zich vast in haar onderzoek en wil, hoe dan ook, achter de waarheid komen. Ondertussen gaat de relatie met haar vriend Mark steeds slechter.
De plot had ik niet helemaal aan zien komen, alhoewel ik twijfelde tussen een paar personen. Barbara Sevenstern heeft een fijne en vlotte schrijfstijl, waardoor je door wil blijven lezen. Familie geluk is op de markt gezet als Feelgood thriller, wat overigens niet op de cover staat. Hier staat thriller. Ik zou het zeker geen thriller willen noemen. Feelgood thriller vind ik ook geen goede benaming voor het boek. Een roman met een vleugje spanning klinkt beter. Al met al vind ik het wel een mooi debuut,

Meer recensies van Corine Smans