Een lang verborgen familiegeheim dat wordt onthuld in het heden

Corine Smans 22 oktober 2023
Eerder verschenen van Rachel van Charante "Het schuilhuis" en "Het grachtenhuis". "Schaduwdochter" is het eerste deel van haar nieuwe historische serie "De acht kastelen".

Na een gewelddadige overval in haar huis verhuist verhuist Carmen met haar Vik naar zijn familiehuis, Kasteel Vorden. Daar stuit ze tijdens het opruimen op een lang verborgen familiegeheim. Het verhaal gaat terug naar 1917, waar Guusje in Amsterdam voor haar zieke zusje probeert te zorgen. Ze leert Hugo kennen, die steenrijk is, en haar een baan aanbiedt op zijn landgoed. Maar het blijkt te mooi om waar te zijn.

De cover is prachtig met paars, roze en wit. De naam van de auteur in het wit en daaronder de titel van het boek in het roze op een paarse achtergrond. Een mooi kasteel met de spiegeling in het water. Op de achtergrond van het kasteel komt de zon op. De kale bomen en de vliegende vogels geven de cover een mysterieus tintje.

Het verhaal begint met een beklemmende proloog. Daarna worden de verhalen van Guusje afgewisseld met die van Carmen. De verhaallijn van Guusje speelt honderd jaar geleden, die van Carmen in het heden. Door de mooie schrijfstijl van de auteur wil je steeds maar verder lezen. Heel fijn zijn ook de korte hoofdstukken. Van Guusje kom je meer te weten dan van Carmen in dit boek. Haar karakter wordt meer uitgediept. Wellicht komen we meer te weten over Carmen in de volgende delen. Ik kijk dan ook zeer uit naar het volgende deel.

Meer recensies van Corine Smans