Spannend

Corine Smans 28 augustus 2019
"Omdat ik je mis" is de tweede thriller van Jacqueline Coppens. Haar thrillerdebuut "Evenwicht" heeft een nominatie voor de Coffee Company Bookaward en behoorde tot de beste drie. De cover van "Omdat ik je mis" maakt je nieuwsgierig naar het boek.
Vier jaar geleden verdween Vera uit de achtertuin van haar ouders Arend en Esmee. Nu, vier jaar later, verdwijnt er weer een meisje en tegelijkertijd wordt een ander ontvoerd meisje teruggevonden. Esmee denkt dat er een verband is tussen de verdwijningen. Ten einde raad wendt ze zich tot een onderzoeksjournalist, die meer over de vermissing van Vera en de andere meisjes lijkt te weten. Is hij te vertrouwen en kan hij, zoals hij beweert, Vera naar huis terugbrengen?

Het boek bestaat uit twee verhaallijnen, Esmee, Arend en hun zoon Xander. De andere verhaallijn gaat over een onbekende jongen in Kijkduin in 1988. Later wordt duidelijk wat deze twee verhaallijnen met elkaar te maken hebben. Door de verdwijning van Vera hebben Esmee en Arend een moeizaam huwelijk. Esmee klampt zich aan iedere strohalm vast en kan gelukkig haar verhaal kwijt aan haar beste vriendin Jeanine.
Het boek heeft een groot lettertype, waardoor het heel snel leest. Het fijne is, dat boven de hoofdstukken een datum vermeld staat. Het is een spannende thriller met een einde dat je niet zag aankomen.

Meer recensies van Corine Smans