Rekrutering

Elbert Grift 15 augustus 2020
Een professor krijgt een mooie kans om in Amerika (woont nu in Tel-Aviv) zijn carriere verder uit te breiden, kort na zijn vestiging (zijn vrouw is afwezig) verdwijnt zijn zoontje tijdens een telefoongesprek waar hij dus de aandacht rond het jongetje kwijt was.
Hij richt zijn pijlen op een pedofiele aannemer die hij er van verdenkt zijn zoon misbruikt/vermoord te hebben, hij raakt aan lager wal maar voordat hij helemaal in de goot terecht komt keert het tij, zijn leven neemt weer een positieve wending, hij wordt ambulance medewerker en start later een bureau dat gespecialiseerd is in het terugvinden van zoekgeraakte kinderen.
Laat ik eerst melden dat ik Leon de Winter geen goede schrijver vindt, maar hij is wel iemand die een bepaalde spanning in zijn verhaal kan brengen, de goed uitgewerkte dialogen helpen hierbij en geven het verhaal een aannemelijk karakter, al met al vond ik dit boek zeer goed te pruimen.

Meer recensies van Elbert Grift