Een boeiende familiegeschiedenis

Elss 11 januari 2020
Mijn tweede boek van het jaar 2020 is alweer een boek met een prachtig verhaal, een familieverhaal waarin je het huis ook als een personage kunt zien.
Het Hollandse huis is een huis op een landgoed aan de rand van Philadelphia. Cyril Conroy koopt het in 1963 als de laatste, van de Hollandse familie die er heeft gewoond, is overleden. Het huis, dat model heeft gestaan is het huidige Ropsley House.
De kinderen van Cyril, Danny en Maeve, zijn gek op het huis. Als Cyril overlijdt, blijkt dat hun stiefmoeder alles heeft geërfd en zij zet Danny en Maeve het huis uit. Danny en Maeve, broer en zus, ontwikkelen een bijna symbiotische relatie en voeren hele gesprekken in een auto in de straat voor het huis. De karakters, de levens van Danny en Maeve en de familiegeschiedenis worden prachtig beschreven. Als lezer blijf je geboeid!

Meer recensies van Elss