Herlezen met een kaart naast me

Elss 10 oktober 2020
Een prachtig waar gebeurd verhaal over twee mensen die alles verloren hebben en uiteindelijk maar besluiten om te gaan wandelen. Met een slechte uitrusting gaan ze op pad. Hij is ongeneeslijk ziek en daar gaan ze: met hun hele bezit in twee rugzakken. De schrijfster munt uit in de natuurbeschrijvingen waardoor je door haar ogen kunt mee kijken naar de natuur. Ze schrijft met humor over de moeilijkheden die ze onderweg tegenkomen: het gebrek aan sanitair, het slechte weer en het gebrek aan geld. Noedels zijn goedkoop, die eten ze vaak en kijkend naar eten in etalages eten ze in hun hoofd allemaal lekkers. Als ze zich een zak patat veroorlooft wordt deze weggekaapt door een meeuw.
Ik ken de omgeving waar zij wandelen niet, maar ik ga hun wandeltocht zeker nog een keer meebeleven met een gedetailleerde kaart naast me. Foto’s heb ik er niet bij nodig. De beschrijvingen zijn beeldend genoeg.

Meer recensies van Elss