Verbijsterd

Erika 26 december 2019
Het is in dit 'me too'-tijdperk niet vreemd dat er ook boeken verschijnen waarin het thema seksuele intimidatie en grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer aan ten grondslag ligt. Ook bij thrillers, en ook dat is niet vreemd. Ga maar na wat dergelijk gedrag voor impact heeft op de slachtoffers daarvan. Logan laat ons dit voortdurend voelen.
Het is bijna niet voor te stellen dat het vandaag de dag nog steeds gebeurt, seksuele intimidatie op de werkvloer, maar we weten allemaal dat dit wel degelijk zo is. De voorbeelden liggen voor het oprapen. De gevolgen van dergelijk gedrag zijn afschuwelijk, ik kan me voorstellen dat je als slachtoffer uit pure nood alles aangrijpt om uit de verstikking en frustraties te ontsnappen. Alles.

Zodra Sarah een grens is overgegaan, vertoeft zij in het luchtledige, een periode van onzekerheid, van niet-weten, beklemming, en gelijktijdig schuldgevoel en angst. Ik word helemaal meegezogen in de rollercoaster van gebeurtenissen die elkaar in razend tempo opvolgen. We stevenen af op een ontknoping die toch nog uit onverwachte hoek komt. En wat is de wraak zoet! Opnieuw, net als na zijn fantastische debuut 'Leugens' slaagt Logan erin om me in verbijstering achter te laten.

Het inlevingsvermogen van deze schrijver is zo groot en overtuigend dat ik er van overtuigd was dat het om persoonlijke ervaringen ging. T.M. Logan moet wel een vrouw moet zijn, dacht ik. Maar ik kwam erachter dat niet zo is. De T staat voor Tim.

Wat ongelofelijk goed.

Meer recensies van Erika