Sprankelend eerste deel in nieuwe feelgoodserie!

Famkeleest 11 januari 2023
Compleet van de wijs is het eerste sprankelende deel in de (vierdelige) feelgoodserie Rock & Flirt. En ik kan alvast zeggen: ik ben fan! Fan van de schrijfstijl van Kristie, fan van de heerlijke personages en fan van het muzikale en vrolijke verhaal.

Compleet van de wijs draait om Fleur, ook wel bekend als ‘Fleur Flirt’: ze fladdert door het leven en gaat van feestje naar festival en flirt er rustig op los. Haar grote passie is zingen en ze treedt regelmatig op bij een feestje. Maar… van Fleur mag er wel wat veranderen in haar leven: ze werkt al jaren voor dezelfde vreselijke bazin en haar relaties lijken een maximale houdbaarheidsdatum van 2 maanden.

Als ze de kans krijgt om mee te doen aan Utrecht on Stage, hét evenement voor muzikaal jong talent, kan ze haar geluk niet op. Maar ze moet een duet zingen met de up-and-coming rockband Misty Figures, waarvan de leadzanger Jeff een arrogante kwal blijkt. Ze wil deze kans niet laten gaan, dus probeert ze er het beste van te maken. Maar Jeff lijkt wel een totaal ander persoon (gevoelig & sexy?!) als hij achter de microfoon staat, hoe kan dat?

Compleet van de wijs was voor mij het perfecte boek om het nieuwe leesjaar mee te beginnen. Van begin tot eind ben je verknocht aan dit fijne verhaal, vol van muziek, romantiek, vriendschap en nieuwe kansen. Het gaat om een jonge vrouw die graag een nieuwe weg in wil slaan, wat natuurlijk gepaard gaat met de nodige (hilarische) tegenslagen. Het verhaal is in veel opzichten herkenbaar, zoals het zoeken naar je plek op carrièregebied, maar ook het uitproberen van nieuwe dingen, verliefd (en gekwetst) worden. Je leeft goed mee met Fleur; het zou zo een goede vriendin van je kunnen zijn! En na elk hoofdstuk was ik benieuwd hoe het verder zou lopen: gaat Fleur óóit wegkomen bij die vreselijke werkplek, gaat ze de liefde nu eens écht vinden en gaat ze dat concert rocken? Moeilijk weg te leggen dus!

Kristie heeft een heel fijne schrijfstijl, heel vlot en beeldend. Extra leuk vond ik het dat het verhaal zich afspeelt in Utrecht: waar ik gestudeerd en lange tijd gewoond heb. Nog een leuk extra pluspuntje: Kristie heeft een Spotify-playlist gemaakt met alle nummers die voorbijkomen in dit boek! Aanrader om te luisteren tijdens of na het lezen.

Met Kristie Raaijmakers hebben we er weer een nieuwe talentvolle auteur bij in feelgoodland! Zeker eentje om in de gaten te houden. Ik kan niet wachten om meer boeken van Kristie te lezen en ga de Rock & Flirt-serie zeker verder lezen.

Meer recensies van Famkeleest