Emotionele rollercoaster & grote verslavingsfactor

Famkeleest 27 februari 2023
Dit was mijn eerste kennismaking met Gillian King, 'realgood', zoals haar boeken ook wel worden omschreven: feelgood met een rauw, realistisch en diepgaand randje. En wauw, wat een kennismaking! Dit boek heeft me zeker wel weggeblazen.

Als je aan dit boek bent begonnen wil je 'm het liefst in één ruk uitlezen (dus wees gewaarschuwd!), precies ook wat ik heb gedaan. Vanaf de eerste bladzij weet Gillian je mee te trekken in het verhaal van Hannah en haar zoon Sem, en hoe Jamie hen vroeger plotseling in de steek liet, maar Sem nu toch weer toenadering zoekt.

Het boek is opgesplitst in een 'Heden'- en een 'Verleden'-lijn. Deze afwisseling maakt het echt een verslavend boek: je wil weten hoe het afloopt met Hannah en Sem nu, maar ook wat er vroeger precies is gebeurd tussen haar en Jamie. Je leest hoe ze verliefd zijn geworden, wat de aanloop is naar hun breuk, maar ook over Hannahs thuissituatie vroeger, zeker aangrijpend om te lezen. De personages zijn zo goed (en voor moeders van tieners vast ook heel herkenbaar) neergezet dat je gelijk meeleeft.

Dit is een verhaal dat veel emoties oproept en een zeer hoge verslavingsfactor heeft! Gillian stipt een paar heftige thema's aan. 'Belofte maakt schuld' is een echte rollercoaster, maar ik ben blij dat ik erin ben gestapt.
Nu zeer benieuwd naar de andere boeken van Gillian King.

Meer recensies van Famkeleest