Heerlijke Hollandse feelgood!

Famkeleest 08 augustus 2020
Misverstand in de middle of nowhere is het eerste deel in een nieuwe feelgood-serie van Lis Lucassen.

Het verhaal speelt zich af in de Nederlandse Achterhoek. Dorothee, woont en werkt in Amsterdam, verliest plots haar baan. Onverwachts krijgt ze ook nog bericht van de notaris: van haar opa - die ze nauwelijks gekend heeft - erft ze een woonboerderij in de Achterhoek! Het huis is van haar als ze voldoet aan de vreemde voorwaarden: 1. Ze moet er dertig dagen verblijven en 2. Ze mag niks aanpassen of verwijderen uit het huis.

Dorothee heeft niets meer te verliezen en besluit erheen te gaan. Al snel komt ze erachter dat hier dierbare herinneringen zijn aan haar grootouders, waarmee ze lange tijd geen contact heeft gehad. Daarnaast maakt ze kennis met Wes, de jongen die al in het huis van haar opa woonde en een goede band met hem had. Ze mag Wes niet het huis uitzetten, gezien de voorwaarden van de erfenis. Dus er zit niks anders op dan om elkaar beter te leren kennen. En dat is het begin van een ingewikkelde, spannende en verwarrende maand..

Wat een heerlijk verhaal! Ik hou van de setting in het kleine dorpje: iedereen kent elkaar en niks blijft lang geheim voor de nieuwsgierige dorpsgenoten. De chemie tussen Wes en Dorothee spat van de pagina's en natuurlijk kan een flinke dosis drama niet ontbreken. Alles, maar dan ook alles, lijkt mis te gaan in het leven van Dorothee, maar ze weet zich elke keer weer bij elkaar te rapen en door te gaan. De klassieke ingrediënten voor een fijne feelgood. Voorspelbaar? Zeker wel, ja. Maar dat maakt het niet minder leuk. Dorothee begint een bakvlog en probeert de recepten van haar overleden oma uit: er komen een heleboel lekkernijen voorbij waarvan het water je in de mond loopt. Dus wees gewaarschuwd voor zin-in-taart-en-chocola-gevoelens! Dit boek is een aanrader als je op zoek bent naar een luchtig (liefdes)drama-verhaal voor deze zomer. Je vliegt door de pagina’s en het verhaal heen! Ik kan niet wachten op het vervolg!

Meer recensies van Famkeleest