Leuke kennismaking met Jill!

Famkeleest 08 februari 2022
Januari stond in het teken van de Blue monday buddyread van LS Amsterdam, onder leiding van Ilona. Toen Ilona op zoek was naar 'Jill Mansell-virgins' moest ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit een boek van haar had gelezen en heb me opgegeven. Met veel plezier heb ik samen met een gezellig groep Jill-virgins mijn allereerste Jill Mansell gelezen, en het was zeker niet mijn laatste!

Wie heeft er ooit genoeg van romantiek? Lainey in ieder geval wel. Wanneer Lainey bij haar volgende baan begint in het mooie Cornwall, bij een chaotisch gezin thuis, is ze dan ook zeker niet geïnteresseerd in de knappe stiefzoon van haar baas. Vooral ook omdat hij al een vriendin heeft, en Lainey zelf ook niet helemaal eerlijk is over haar leven. Komt het nog goed met de liefde, of kan dat niet als iedereen iets te verbergen heeft?

Het begin was even wennen: het begon een beetje chaotisch, en door de perspectiefwisselingen is het niet gelijk duidelijk wie 'aan het woord' is. Maar als je de manier van schrijven doorhebt, dan leest het lekker vlot door. Al gauw wordt je meegesleept in het avontuur van Lainey en Kit; via een advertentie komen ze erachter dat een familie in Engeland op zoek is naar een stel om wat orde in de chaos te scheppen. Het klinkt perfect voor Lainey en Kit, ware het niet dat ze geen écht stel zijn en dat Seth haar gay best friend is. Al snel kom je erachter dat het gezin écht een gezellige chaos is, vol met heerlijke levendige personages.

Er gebeuren continu grappige dingen, er ontstaan onhandige situaties of gesprekken en er zijn mislukte blind dates. Naast de luchtige feelgoodingrediënten gooit Jill ook wat serieuze onderwerpen in de mix. Er zitten best veel personages in het verhaal, maar dit vond ik niet verwarrend en zorgde er juist wel voor dat het op geen enkel moment saai werd.

'Heerlijk duurt het langst' is een vrolijk en luchtig verhaal met heerlijke uiteenlopende personages, perfect om de donkere januari-maand mee door te komen!

Meer recensies van Famkeleest