Grappig & sexy feelgoodverhaal

Famkeleest 05 juni 2020
Lisette Jonkman is terug met een nieuwe serie: Onbreekbaar! Dit is deel 1 in de driedelige serie over Ferdi & Abby: Buren with benefits.

Over het verhaal:
Abigail Martnes “Abby” is afgestudeerd en werkt nu in café De Kater in Enschede. Ze woont nog steeds op kamers, want meer kan ze zich niet veroorloven. Ferdinand Frericks “Ferdi” a.k.a. Meneer Mooiboy begint net met studeren, sluit zich aan bij een studentenvereniging en stort zich op al het vrouwelijk schoon van Enschede. Ferdi & Abby zijn buren en komen elkaar dus telkens tegen. Abby vindt hem een vreselijke kwal & typische vrouwenverslinder, maar na een nare situatie begint ze hem toch met andere ogen te bekijken.. Ook Abby maakt iets in Ferdi los waar al die knappe blondines niet tegen op lijken te kunnen.

Zo leuk om weer even terug te zijn in het studentenleven van Enschede. Voor de Verkikkerd-lezers zijn Abby & Ferdi dan ook geen onbekende personages. In dit boek lees je de ontmoeting tussen de twee, leuk, want in eerste instantie is het niet een stel dat je snel bij elkaar zou matchen. Ferdi vond ik vreselijk, maar des te leuker om nu eens zijn kant van het verhaal te lezen (en zelfs sympathie te krijgen voor hem, huh??)! Abby is een stoere chick die niet zo goed weet waar ze heen wil, maar daar in dit boek een beginnetje mee gaat maken.

Het verhaal wordt verteld met afwisselend perspectief van Abby & Ferdi, waardoor je ze beide leert kennen en de (uiteenlopende) gevoelens die ze voor elkaar hebben. Een heerlijk feelgood-verhaal vol met drama, liefde, lust, grapjes en studentikoze uitspraken. Ook geweld speelt een rol in dit verhaal. Onbreekbaar is duidelijk wat sexyer dan de Verkikkerd-reeks. Ook al weten de Verkikkerd-lezers min of meer al hoe het verhaal van Abby & Ferdi zal eindigen, dit verhaal is zeker niet voorspelbaar en zéker de moeite van het lezen waard. Wéér een heerlijk verhaal waar je moeiteloos doorheen vliegt. Met het einde weet Lisette Jonkman je te laten smachten naar meer.. Gelukkig hoeven we niet lang te wachten op deel 2 & 3, welke allebei deze zomer nog uit gaan komen!

Meer recensies van Famkeleest