Prachtig!!

Femleest 15 oktober 2020
De verloren woorden geschreven door Machteld van Beek is een romantisch verhaal die een tikkeltje mysterieus is, maar brengt ook spanning met zich mee tijdens het lezen. Het liefste lees je dit boek in een keer uit, omdat je zo graag wilt weten hoe dit afloopt.

Isabelle was vroeger al smoorverliefd op haar neef Alex, wanneer ze na twintig jaar bij hem komt logeren in Frankrijk samen met haar dochter komt ze erachter dat deze gevoelens er nog steeds zijn. Alleen kan ze niks met deze gevoelens, haar man is nog maar net overleden. Naast dat ze al een dochter heeft, genaamd Milou. Heeft ze nog steeds een kinderwens en dit is niet mogelijk met Alex, mede door hun familiegeschiedenis. Wanneer Alex een ‘schat’ heeft gevonden wil hij deze gelijk delen met Isabelle en Milou. Het is een kistje met daarin een dagboek, Milou is meteen mega enthousiast en wil er gelijk in beginnen met lezen. Wat Isabelle eerst nog niet weet, is dat dit het dagboek is van haar moeder, daarin leert ze haar moeder beter kennen, maar vooral ook haar geheimen. Sommigen zijn voor haar een raadsel en ze vraagt zich dan ook af hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren. En dan is er nog haar liefde voor Alex, durft ze een relatie met hem aan te gaan, ondanks de gevolgen?

De kaft van dit boek is prachtig en maakte mij gelijk nieuwsgierig naar het verhaal. Ik had nooit verwacht dat dit boek zo goed zou zijn. Het behoort dan ook tot een van mijn favoriete boeken van dit jaar. De schrijver weet je zo mee te slepen in het verhaal, waardoor je het liefste in een keer door wilt lezen. Want je wilt nou eenmaal heel graag weten hoe het gaat aflopen. Het mysterische gedeelte over de geheimen van haar moeder maakt het erg interresant om te lezen. Je krijgt af en toe stukken te lezen uit het dagboek van Isabelle haar moeder waardoor je haar geschiedenis beter leert kennen. Met alsnog de nodige vraagtekens, gaandeweg het boek kom je er samen met Isabelle achter hoe de geschiedenis van haar moeder nou precies zat en ook waarom ze zo’n groot geheim altijd met zich mee heeft gedragen.

Zoals al vermeld behoort dit boek zeker tot een van mijn favorieten van dit jaar. Het is spannend en het maakt je nieuwsgierig naar het verhaal, maar ook de romantiek tussen Alex en Isabelle maakt dat je verder wilt lezen, want is Isabelle haar liefde diep genoeg om alsnog een relatie met hem te beginnen, ondanks haar kinderwens? Dit is het eerste boek wat ik heb mogen lezen van deze schrijfster, maar zeker niet de laatste! Ik ben erg nieuwsgierig wat Machteld van Beek nog meer in petto heeft.

Ik mocht dit boek lezen voor de blogtour van Uitgeverij Gopher en wil deze dan ook heel erg bedanken voor het beschikbaar stellen van dit recensie exemplaar.

www.femleest.nl

Meer recensies van Femleest