Boeiend tot de laatste bladzijde !

Gerda de Bos 03 november 2020
“De echtgenotes “ , Tarryn Fisher heeft al 10 succesvolle boeken geschreven , dit is de eerste die in het Nederlands verschijnt.

Het verhaal wordt verteld door Thursday , een jonge vrouw die getrouwd is met Seth
Seth komt uit Utah en komt uit een gezin waar polygamie normaal werd gevonden.
Zijn vader had 4 vrouwen en dus ook meerdere kinderen.
Seth is naar Seattle verhuisd en leert daar Thursday ( haar echte naam !) kennen. In die tijd studeert zij voor verpleegkundige en ze wordt smoor verliefd op hem.
Op een gegeven moment vertelt hij haar dat hij (nog) getrouwd is, maar om met haar verder te kunnen ,wil hij scheiden. Zijn vrouw wil namelijk geen kinderen en hij wel.
Als het verhaal begint heeft hij een nieuwe relatie met Maandag, die zwanger is. Ook ziet hij zijn ex Dinsdag nog elke week. Thursday accepteert deze situatie, maar vraagt zich wel af of de anderen van het bestaan van de anderen af weten ?
De namen voor de vrouwen zijn door hem en Thursday verzonnen omdat hij haar niet de echte namen wil geven, ze moeten anoniem blijven. Elke keer als hij bij haar vertrekt gaat hij terug naar Portland waar de andere twee vrouwen wonen.
Het verhaal verandert als Thursday een briefje uit zijn jaszak ziet steken waarop de echte naam van Maandag staat. Hierdoor wordt ze getriggerd om meer over haar te weten te komen. Hierna versnelt alles en wil je eigenlijk alleen maar door gaan met lezen. Wie zijn die andere vrouwen en wat weten ze van Seth en de anderen ?
Thursday wordt onzeker en vraagt zich af “hoe kan een man zoveel vrouwen beminnen, .....en waar sta ik op de voorkeursladder ?”
Ze neemt het zelfs voor hem op als ze aan hem twijfelt “ik weet zeker dat we hem allemaal op verschillende manieren onder druk zetten : Maandag en haar baby, Dinsdag en haar carrière, ik en mijn minderwaardigheidsgevoelens.”
Dan halverwege het boek is er een twist waardoor je aan alles (bijna) gaat twijfelen. Er wordt info gedeeld waar door je veel in een ander perspectief gaat zien, maar klopt het allemaal wel ?
Vanaf dit punt blijft de schrijfster je stukjes informatie toewerpen waardoor je op een ander been wordt gezet.....
Op een gegeven moment ben je “bij” maar word je toch nog verrast door een einde waar ik een tevreden gevoel bij had. Heb van dit boek weer eens ouderwets genoten!

4 1/2 ster ⭐️

Meer recensies van Gerda de Bos