boeiend maar realistisc?

hansverwichte 18 september 2023
Dit boek begint zoals “nachttrein naar Lisabon”, beste boek aller tijden. Er gebeurt iets in het leven van een mens, hier het overlijden van zijn echtgenote, en een mysterie, zoektocht begint. De overleden vrouw, was in verwachting toen ze haar latere man leerde kennen en stond haar kind af. De man wist van niks en moet op zoek naar zijn stiefdochter. Dit stuk vond ik het mooist geschreven.
De uitwerking daarna, hoe hij de dochter vindt en ook de kleindochter is minder boeiend en lijkt mij ook niet realistisch. Alhoewel ik de relatie oost-west in Duitsland niet ken lijkt vooral het parcours van de dochter nogal ver gezocht. Daarna volgt dan de onvoorwaardelijke liefde voor de stiefkleindochter. Ook niet erg realistisch, het vele geld die hij hiervoor over heeft zonder veel concreet resultaat. Al bij al een ontgoocheling

Meer recensies van hansverwichte