Vroeger is beter

Helga 26 augustus 2022
Ik heb dit boek met plezier gelezen.

De overgangen tussen vroeger en nu, tussen de drie hoofdpersonen is duidelijk aangegeven en ook in het verhaal is geen enkel moment een onduidelijkheid vanuit wiens oogpunt het verhaal geschreven is.

De link tussen heden en verleden is leuk gevonden en spannend om te volgen.

Het verhaal in het verleden heeft echter meer diepgang en spanning. Het verhaal in het heden is af en toe karig, soms eigenlijk zelfs overbodig in het verband met verleden.

Het eind had meer uitgewerkt mogen worden, er blijven nu nog veel vragen over voor de lezer, vooral over de personen uit de geschiedenis. En eigenlijk wordt gedurende het verhaal de verwachting gewekt dat er meer aanknopingspunten met het heden zijn dan nu uiteindelijk aan het eind van het boek duidelijk worden.

Al met al een prettig boek om te lezen maar omdat het net iets mist wat mij betreft 4 sterren.

Meer recensies van Helga