Sympathie voor de duivel

Helga 21 augustus 2020
Wat een raar boek is dit, maar hoe sterk het verhaal. In het begin vraag je je af wat voor vreemd figuur dokter Hoppe is. Wereldvreemd, contactgestoord... ik had onmiddellijk dokter Tinus in mijn hoofd en dat is dokter Hoppe heel het boek door voor mij gebleven. Maar de genialiteit die hij tentoon spreidt is ongelooflijk. Gaandeweg het boek leer je de achtergrond van hem kennen en begrijp je steeds meer waarom hij doet wat hij doet. God overstijgen en verslaan, creëren en beheersen van leven en dood. En ondanks de bizarre en gruwelijke daden die hij verricht en zijn volledig gestoorde geest krijg je sympathie voor hem. Het boek is een bizarre mengeling van een thriller met een psychologisch drama. De verhaallijn mengt de moderne technieken van IVF, klonen en de bijbehorende morele overwegingen met de bekrompen en godsdienstige gedachten en ideeën van bewoners van een piepklein dorpje op de Belgische grens van het Drielandenpunt. Hoe verder je in het verhaal komt, hoe sneller je verder wilt lezen om te weten hoe het verder gaat. Maar als je het uit hebt, blijft het nog naspoken in je gedachten.Hoe ver kunnen en willen we gaan..... Per ongeluk dit boek 'gevonden' en zeker geen spijt ervan dat ik het gelezen heb.

Meer recensies van Helga