Luchtig denkvoer

Helga 27 september 2022
Evi heeft een soort dagboek bijgehouden tijdens haar zelfopgelegde periode van een jaar geen alcohol drinken. Het is een luchtig boek geworden wat vaak herkenbaar is en de lezer tot nadenken en zelfreflectie dwingt af en toe. Waarschijnlijk vraagt iedereen die wel eens wat alcohol drinkt zich af en toe af of het nog zonder kan, of het nog gezond is en dat soort vragen. Evi laat zien dat alcohol een zodanige plaats in het leven en in de maatschappij heeft dat het juist niet meer vanzelfsprekend is om niet te drinken. Daarnaast maakt ze duidelijk hoe zij het beleefd heeft, met alle ups en downs en twijfels en moeilijkheden die iedereen zal herkennen die wel eens (tijdelijk) gestopt is met alcohol drinken. Het boek is zeker geen boek over alcoholisme, maar juist zeer herkenbaar voor iedereen die wel eens een drankje neemt voor de gezelligheid of om te vergeten of juist om te vieren. Een eyeopener die je aan het denken zet 'zou ik dit ook kunnen en dan ook kunnen volhouden?'

Meer recensies van Helga