Niet doorheen te komen

Helga 28 maart 2024
Ik heb me door het eerste stuk van de voorouder heen geworsteld maar ben alsnog na een aantal pagina's in het heden afgehaakt.

Wat een warrig verhaal. Grotesk taalgebruik, teveel namen, teveel details, te veel bijzinnen. De hele zin van het vertellen van de geschiedenis wordt niet duidelijk, nergens komt uit waarom dit belangrijk is voor het verhaal en ook niet wat de invloed op de rest is. Behalve dat het opa was die dood gegaan is, maar dat overkomt iedereen.

Een beetje zoals de Chabots kunnen praten, maar dan is het wel grappig, om bladzijde na bladzijde dat te moeten lezen is voor mij niet te doen.

Deze staat dus op mijn 'niet uitgelezen' plank, denk ook niet dat die er ooit nog af zal gaan.

Meer recensies van Helga