Trage start

Herman Scheeper 04 augustus 2020
Tekstschrijfster Robin verzet zich tegen een vaste relatie door nare ervaringen, maar fotograaf Max verovert behoedzaam langzaam haar hart, hoewel zijn eigen dramatische verleden een onverwachte struikelblok is. Het verhaal komt traag op gang en het "gezeur" van Robin levert bij mij enige irritatie op. Een leuke vondst is het project van Robin en Max om een boek samen te stellen over liefdeservaringen van mensen die zij daarvoor op internet hebben uitgenodigd; wat mij betreft had dit meer ruimte gekregen. Een kruidnageltje in het verhaal is de dominante jeugdvriendin Alix, die haar steeds voor de voeten loopt. Bij verdere lezing neemt mijn sympathie voor Robin en Max toe en wil ik weten hoe het afloopt. Wat meer zelfspot en humor zou het verhaal ten goede komen. De vorm waarin de auteur het einde heeft gegoten onderstreept haar talent. Ik zal meer van haar gaan lezen.

Meer recensies van Herman Scheeper