Ook ik mocht via het Selfpub cafe dit boek lezen in ruil voor een recensie. Voor dit boek stond ik op de reservelijst en wat ben ik blij dat een aantal van de "uitverkorenen" om dit boek te lezen even niet konden want nu mocht ik het lezen. En het boek heeft me vanaf de eerste bladzijde het verhaal in getrokken en pas los gelaten toen het laat op de avond uit was.

Het verhaal bestaat uit korte hoofdstukken die afwisselend de moordenaar, de slachtoffers en Mijanou en haar team volgen. Het is totaal niet verwarrend tijdens het lezen en je vraagt je geen moment af welke personage je volgt. De karakters die belangrijk zijn voor de (hopelijk snel volgende) delen worden voldoende uitgediept om ze te leren kennen en tegelijkertijd worden er ook al vragen opgeworpen die in volgende delen behandeld kunnen worden.

Het verhaal zit logisch in elkaar en volgt niet de geijkte banen van onbegrepen rechercheur die tegen gewerkt wordt door een leidinggevende en stug zijn eigen weg volgt en dan gelijk krijgt. Het bevat een aantal onverwachte twists en vooral het eind is geweldig.

Ik kan alleen maar aanraden om dit boek te lezen wat mij betreft 4 sterren en op het volgende deel wordt hier met smart gewacht

Reacties op: Geweldig Debuut

De laatste grens - Dominique de Bruyne