Interessant debuut

Ilse Meihuizen 30 november 2019
De cover sprak mij meteen aan, het trok mijn aandacht en was erg benieuwd naar de uitwerking van het verhaal

Je volgt enerzijds het politieonderzoek van inspecteurs Ava Turner en Luc Callanach en anderzijds volg je de moordenaar.
Vanaf het begin weet je wie de dader is en je krijgt meteen een kijkje in zijn denkwijze.

"Zonder een natuurlijke rechtvaardiging voor haar dood zou het gewoon een ordinaire moord worden. En hij was geen ordinaire moordenaar."

Dit zou het verhaal kunnen verpesten maar dat is in dit geval zeker niet. Je begint namelijk ook met een hoop vragen door dat kijkje in zijn denkwijze en die worden maar langzaam beantwoord.

Ook de inspecteurs Ava en Luc zijn personen met een verleden maar zijn niet doorgeslagen in hun manier van opereren zoals je soms wel eens bij andere boeken leest. Hierdoor zijn het personages die menselijk voelen met goede en slechte kanten. Ook moeten ze zich houden aan protocollen waardoor het verhaal natuurlijk aanvoelt. Het verhaal werkt langzaam maar zeker langs verschillende wegen toe naar het hoogtepunt en dat wordt op een spannende manier gedaan.
Overigens is het voor mensen die niet van bloederige details houden misschien beter dit boek te laten liggen, sommige handelingen worden erg beeldend beschreven.

Al met al vond ik het een prettig verhaal om te lezen, het las vlot en was spannend. Voor mij was dit zeker een van de betere thrillers van 2019
Perfecte resten is het eerste deel in de Luc Callanach en Ava Turner serie. Dit jaar is deel 5 in deze serie verschenen in het engels.

Meer recensies van Ilse Meihuizen