Bijzonder einde

Ilse Meihuizen 05 augustus 2019
Het begint als een boek over het rouwproces van een weduwe die er vlak na het overlijden van haar man achterkomt dat hij een andere vrouw had, ook vind ze een schriftje met zijn jeugdherinneringen. In haar zoektocht naar "de vrouw" wordt het schriftje al belangrijker en veranderd het boek van een roman in een soort thrillerachtig verhaal waarbij wraak opeens de hoofdtoon gaat voeren en er, mijn inziens, om het verhaal rond te kunnen krijgen veel bijzondere beslissingen worden genomen.

Door het bijzondere en soms ook wel ongeloofwaardige vervolg van het verhaal kreeg ik al minder met de hoofdpersoon. In het begin heb je begrip voor haar manier van handelen maar naarmate het verhaal vorderde raakte ze mijn sympathie kwijt. Het epiloog maakt een afgerond verhaal opeens weer half open waardoor het uiteindelijke einde wat onbevredigend aanvoelt.
Het boek leest verder erg prettig weg en doordat het allemaal korte hoofdstukken zijn is het moeilijk het boek halverwege weg te leggen,.

Meer recensies van Ilse Meihuizen