Heerlijk boek dat niet een genre te plaatsen is

Ingrid Do 25 april 2024
Het boek leest heerlijk. De korte hoofdstukken spelen zich af in 1921 en 100 jaar later. Ze zijn geschreven in de ik-vorm vanuit drie personen waarbij je in de hoofden van de personages kruipt. Het verhaal wordt langzaam opgebouwd bevat een beetje spanning, romantiek, plotwendingen en is mysterieus en magisch. De sterke vrouwen zijn interessante hoofdpersonen en maken heftige gebeurtenissen mee. Hoe zeer het leven ook tegenzit; ze geven niet op, blijven vechten en doorgaan. Halverwege het boek had ik nog geen idee welke kant het boek uit zou gaan. Het einde van het boek voelde een beetje geknutseld, maar dat heeft mijn leesplezier niet bedorven.

Dit boek is bij uitstek geschikt voor boekenliefhebbers. Wie droomt er niet van om een verborgen boekwinkel en verloren manuscript te vinden!? En dan komen er ook nog veel klassiekers voorbij.  Het is gewoon een heerlijk boek dat niet in een genre te plaatsen is, maar veel leesplezier heeft gegeven.

Meer recensies van Ingrid Do