King doet het weer

Ingrid Do 10 juni 2020
Het verhaal begint niet met de hoofdpersoon, maar met een oud-politieagent die een impulsieve beslissing neemt waardoor hij in een klein plaatsje in de VS en daardoor zijn leven een totale andere wending geeft. Het verhaal gaat verder naar de 12 jarige Luke die ontvoerd wordt naar Het Instituut waar andere kinderen zitten die bovennatuurlijke gave hebben. De behandelingen en methodes die de kinderen ondergaan zijn barbaars. Het verhaal is goed beschreven zowel vanuit de kinderen als ook vanuit de volwassenen. De geweldige manier van vertellen van Stephen King zorgt ervoor dat je wil blijven lezen. Voor mijn gevoel is hij de laatste jaren een nog betere verteller geworden. Wat er in Het Instituut gebeurt klinkt als waanzin, maar toch vraag je je af of er toch een kern van waarheid in kan zitten. Of zoals King zelf aangeeft in het dankwoord: hij heeft "het onmogelijk plausibel gemaakt"!

Meer recensies van Ingrid Do