Alles wat ik zoek in een Romantasy

Jami Leigh 31 juli 2022 Auteur
Soms pak je een boek op, lees je het eerste hoofdstuk, en wéét je gewoon dat dit een nieuw favoriet gaat worden. Dat is precies wat ik had met Het Koninkrijk der Bruggen.

*** Alle elementen voor een succesvolle romantasy ***
Nee, echt. Goed uitgewerkte worldbuilding, interessante personages die levensecht aanvoelen, humor, spanning en drama op de juiste momenten, en een steamy haters-to-lovers romance. En – niet heel onbelangrijk – een levendige en visuele schrijfstijl die al deze elementen op een indrukwekkende manier weet te presenteren. Ik moet echt enorm mijn best doen om een negatief punt te vinden in dit verhaal, en als ik er eentje moet noemen, dan is het wel de cliffhanger op het einde die je doet smachten naar het volgende deel! Het Koninkrijk der Bruggen bevat gewoon alle elementen waar je als fantasy-romance liefhebber van kan dromen.

*** Mindblowing begin ***
Een goed begin is het halve werk, gaat zeker op in dit verhaal. Binnen drie hoofdstukken weet Jenssen je aandacht vast te houden én te shoqueren met een geweldige plot twist. Het tempo is hoog, waardoor het je als lezer moeilijk wordt gemaakt om het boek weg te leggen. Dat betekent niet dat je niet af en toe de gelegenheid om op rust te komen, want die momenten zijn er zeker wel. Juist op die momenten, wordt je lekker ondergedompeld in deze stormachtige wereld.

*** Sterke personages ***
Als de personages niet interessant genoeg zijn (of ronduit vlak), is een verhaal lastig te volgen. Gelukkig was dat in dit boek niet het geval. Lara is een sterke jonge vrouw die je al heel snel, heel goed leert kennen. Ze neemt risicovolle beslissingen en strijdt voor datgene waar ze in gelooft en voor degenen van wie ze houdt. Aren is niet je typische koning (waar Lara ook al heel gauw achter komt). Het zwijmelgehalte ligt hoog, maar ook hij heeft een sterk ontwikkelde persoonlijkheid. Net zoals Lara is hij niet bang om van het uitgestippelde pad af te wijken en te vechten voor zijn Koninkrijk.

*** Cliffhanger alert ***
Het is lastig om niets te verklappen van het einde, maar laten we zeggen dat het een wilde rit is. Aan de ene kant is het een prachtig afgerond deel 1, aan de andere kant wil ik het liefst nú deel 2 in handen hebben. Daarvoor zullen we helaas nog even geduld moeten hebben. Het is hoe dan ook een knallend begin van – wat ik verwacht – een geweldige serie.

Meer recensies van Jami Leigh