Sprak meteen aan, viel niet tegen!

Jami Leigh 11 april 2022 Auteur
Het concept van Ivelle sprak me al meteen aan vanaf het moment dat ik erover hoorde. Dit boek stond dan ook hoog op mijn te-lezen lijst. Ik ben blij dat ik het boek heb opgepakt en uitgelezen (ondanks een paar technische tekortkomingen, lees de uitgebreide recensie op mijn blog https://www.bookstagraphics.com).

Wat ik super leuk vind is dat de betekenis van de naam Ivelle, ‘liefde’ is, wat natuurlijk erg goed bij het hoofdpersonage past. In het begin had ik wat moeite om me met haar in te leven omdat ze wat wanhopig over kwam, maar dit staat mooi in contrast met het einde van het verhaal. Het was tof om te zien wat voor persoonlijke groei ze heeft doorgemaakt.

Qua schrijfstijl moest ik echt even wennen, door de vele bijzondere zinconstructies en komma’s. Maar na een paar hoofdstukken gelezen te hebben, ging ik heel vlot door het verhaal. Er stonden ook zeker een aantal prachtige zinnen in! Laura weet je telkens nieuwsgierig genoeg te maken dat je steeds verder wilt lezen. De wereld die de auteur heeft neergezet is ook van begin tot eind boeiend en smaakt zelfs naar meer (zonder dat het storend is). Het concept is duidelijk: emoties zijn letterlijk af te lezen aan iemands ogen op basis van kleur. Meestal kun je ook goed uit de tekst halen welke kleur bij welke emotie hoort, maar aangezien het er zoveel zijn, is het soms wat verwarrend. Gelukkig heeft Laura dan ook een (digitale) boekenlegger erbij om het wat makkelijker te maken.

Er zijn zeker een aantal spelling/grammatica en opmaak foutjes te vinden in het boek, helaas. Het is jammer dat de uitgeverij niet meer aandacht hieraan heeft besteed. Gelukkig heb ik me er niet door laten weerhouden om verder te lezen, want het is echt een leuk en origineel verhaal!

Meer recensies van Jami Leigh