De serie eindigt met een knaller!

Jami Leigh 26 september 2022 Auteur
De Laatste Zet is het laatste deel in de ‘Hawthorne mysterie’ serie en weet te eindigen met een knal! Hoewel ik mijn best doe geen spoilers in mijn recensie te zetten, kan ik niet beloven dat ik niet per ongeluk iets verklap over deel 1 en 2. Je bent gewaarschuwd!

-- Meteen weer in het verhaal --
Oké, ik moest een klein beetje weer inkomen omdat het al best lang geleden is dat ik deel 1 en 2 had gelezen, maar Barnes weet heel goed waar en wanneer ze kleine beetjes info moet sprinkelen zodat je weer herinnerd wordt aan de vorige gebeurtenissen. En dat zonder dat het een lange saaie info-dump is! Die schrijftechniek was me in deel 2 ook al opgevallen, waardoor ik nu ook wel aan deel 3 durfde te beginnen zonder te herlezen.

-- Liefdesdriekhoek of… quartet? --
In De laatste zet komt een nieuw personage in het leven van Avery en de Hawthorne broers die hun leven goed op zijn kop weet te zetten. De relaties onderling worden mooi weergegeven en Avery moet een duidelijke keuze maken tussen Jameson en Grey. Hoewel de focus niet ligt op het romantische aspect, is het fijn om te zien hoe het zich ontwikkelt.

-- Beetje verwarrend halverwege, maar bevredigend einde --
Het is te verwachten dat je met een mysterie af en toe de draad een beetje kwijt bent, maar halverwege het verhaal worden er veel plottwists naar de lezer geworpen, met bijbehorende nieuwe personages. Hoewel het een goede opbouw is voor de climax, was het halverwege toch wel een beetje té verwarrend waardoor ik mijn aandacht even verloor. Gelukkig weet Barnes goed de spanning erin te houden en zijn de personages ook stuk voor stuk heerlijk om te volgen, waardoor het geen straf was om verder te lezen. Zeker als bepaalde dingen aan het licht komen en je weet wie wat heeft gedaan (nee, ik kan het niet vager beschrijven), móét je weten hoe het afloopt. Alle plotpunten komen heel mooi samen in het slot van het verhaal en er blijft geen vraag onbeantwoord. Avery bewijst keer op keer een sterke jonge vrouw te zijn, en stelt ook op het allerlaatst niet teleur!

De serie laat me een beetje verdrietig achter omdat ik weet dat het nu echt voorbij is, maar wat een geweldig avontuur was het met Avery, de Hawthorne broers en de rest!

Meer recensies van Jami Leigh