Wachten op meer

jody-bakker 09 juli 2021
De negenjarige Franse Gabriel, de jonge Engelse soldaat Ralph en de oudere Duitse Majoor August hebben meer dan genoeg gewacht:

Gabriel verlangt naar de terugkeer van zijn ouders, broers en zus. Wanneer is zijn gezin weer compleet? Hij speurt elke dag de horizon af met zijn kijker en struint door de slagvelden, het niemandsland, op zoek naar brieven zijn moeder. In het niemandsland vindt hij allerlei gewonde dieren, die hij naar zijn beste kunnen verzorgt. Maar is hij ook in staat om voor een gewonde Engelse soldaat te zorgen?

Ralph wacht al jaren op de terugkeer van zijn vader vanuit Frankrijk terug naar Engeland. Hij besluit dat het genoeg is geweest. Als zijn vader niet naar hemt komt, dan gaat Ralph wel naar Frankrijk. Vechtend als tankcommandant hoopt hij te midden van de Eerste Wereldoorlog zijn verdwenen vader op te sporen. Maar bevindt hij zich wel aan de goede kant van de strijd? Wat als de informatie die hij nodig heeft, zich in Duitse handen bevindt?

August weet niet precies waarop hij wacht. Totdat de tijd hem inhaalt? Hij heeft gezin om naar terug te keren. Het enige wat hij nog heeft is de oorlog. Maar ook daar komt binnenkort een einde aan. Hoe moet hij daarna verder gaan? Lukt het hem om een Franse oorlogswees onder zijn hoede te nemen?

Sarah brengt Gabriel, Ralph en August samen in een mooi talig boek. Door de mooie zinsopbouw en de hoop op een positief einde ben ik door het boek gevlogen. Een prachtig debuut. Ik ben erg benieuwd naar wat er nog meer van Sarah's hand volgt!

Meer recensies van jody-bakker