Genoegdoening

Jos Josso 24 september 2020
Een moordenaar krijgt de elektrische stoel en de zus van zijn slachtoffer is bij diens executie aanwezig. Haar gedachten en waarnemingen vormen het verhaal van dit eerste deel van een trilogie(tje). Omdat je weet dat er nog twee delen zullen volgen, kun je vermoeden dat er meer schuilgaat achter deze executie. Dat triggert in elk geval om deel twee, De Cop (wat een vertaling!), te gaan beluisteren. Maar alleen dat, want het verhaal heeft niet veel meer om het lijf dan de gedachten van een vrouw die stilstaat bij de moord op haar zus en genoegdoening vindt in het bijwonen van de executie. En waarom staan alle drie de delen niet gewoon in een bundel? Maar goed, de rechercheur, die in het volgende boek zijn opwachting maakt, komt aan het eind van het verhaal nog aan het woord om ervoor te zorgen dat we deel 2 willen gaan lezen.
Eva Damen leest het verdienstelijk voor.

Meer recensies van Jos Josso