Aardig, maar niets nieuws

Kate 17 augustus 2020
Om te beginnen de kaft: die dame is niet Josephine. Het is één van de Merveilleuses die Napoleon nooit in bed kreeg. Niet dat hij het niet geprobeerd heeft.

Deze biografie herkauwt wat er al bekend is van het liefdesleven van Napoleon. Praktisch alle dames die zijn bed hebben gedeeld of die hij wenste te veroveren passeren. Wat speculaties en persoonlijke interpretaties en je komt een eind, maar het is echt allemaal al bekend.

Achterin zag ik, dat de auteur een boek van de historicus Hibbert heeft gelezen over hetzelfde onderwerp. Hibbert levert degelijker werk af, maar ik ben niet bekend met dit specifieke werk van hem. Geen idee hoeveel voorwerk hij en anderen geleverd hebben voor dit boek.

Af en toe een storende grammaticale of spellingfout, die makkelijk had kunnen worden voorkomen door degelijk kontroleren vóór publicate, maar als je je er niet te veel aan stoort ... Aardige biografie om te lezen, die niet te veel eist en geen wereldschokkende ontdekkingen of conclusies biedt.

Meer recensies van Kate