Meeslepend, spannend en helemaal van deze tijd!

Kelly Meijers 07 januari 2020
Joppe is ontvoerd – en niet alleen hij. In het koude, afgelegen Borealis zijn honderdtachtig kinderen uitverkoren voor een bijzondere toekomst zij worden opgeleid om een dreigende klimaatramp te overleven. Maar zitten de kinderen daar wel op t wachten? Terwijl de lange en koude winter voor de deur staat, doet Joppe er alles aan om zijn vrijheid terug te krijgen.

Het duurde even voordat ik in het boek zat, het kwam wat traag op gang. Gelukkig zijn de hoofdstukken kort en vanaf het 3e hoofdstuk zit er tempo in. Dan gebeuren er veel dingen in een korte tijd, waardoor je regelmatig op het puntje van je stoel zit. Doordat er zoveel spanning in het boek zit, wil je blijven lezen. De kinderen in mijn klas gaven ook aan dat ze niet wilden stoppen. Complimenten daarvoor aan de schrijfster, mijn klas is geen makkelijk publiek. Er zitten een aantal echte niet lezers in de klas en zelfs die wilden niet meer stoppen.

Stiekem hoop ik dat er nog een vervolg komt. Het was een open einde, waardoor je een eigen invulling kan geven. Ik merkte dat ik in dit boek het open einde niet storend vond. Het zorgde ook voor een mooi gesprek met de kinderen. Ik vond het zo jammer dat het boek klaar was, de volgende opdracht in de klas is om zelf een vervolg te gaan schrijven. Wie weet krijg ik dan wel antwoord op een aantal van mijn vragen ;).

Dit boek krijgt van mij 4 van de 5 sterren. Ik vind het boek gewoon te kort!

Meer recensies van Kelly Meijers