Moorden en mythes

Kristel 26 september 2020
Auteur:
Heeft literatuur en filosofie gestudeerd, en o.a. als copywriter en redacteur gewerkt naast het schrijven. Is in 2017 bekend geworden met “Het meisje zonder huid” en houdt het genre aan van arctische thrillers met “Koude angst” en nu met de nieuwste “De vrouw met het dodenmasker” Zijn verhalen spelen zich af in Groenland, waar hijzelf ook heeft gewerkt en gewoond, momenteel is hij gesetteld in Kopenhagen
Samenvatting:
Ottesen werkt nog steeds aan de gruwelijke moordzaken van enkele maanden geleden en krijgt hulp van journalist Matthew Cave. De hoofdverdachte is Tupaarnaq, de vrouw die volledig is bedekt met tatoeages en lijdt aan ptts, en momenteel van de aardbodem lijkt verdwenen te zijn. Toch zal hij zijn aandacht moeten verdelen want er wordt in een droge waterput het lichaam van een man gevonden. Naast het lijk licht een mes en er ontbreekt een hand. Alleen wordt het lichaamsdeel wel op een zeer rare plaats terug gevonden.
Mijn mening:
Kortom en heel eerlijk een spannend boek, waarin daadwerkelijk gruwelijke gebeurtenissen zich afspelen. De omgeving waarin het verhaal zich afspeelt is mooi verwoord, alsook de manier van leven in de kleinere dorpen. Aan twist eveneens geen gebrek, het verhaal draait als een tol, soms wel wat te snel dat je het even niet meer weet. Tevens geen gemis aan personages, voor mijn part iets teveel. Maar de hoofdpersonages leer je goed genoeg kennen. Het is zeker een must om de vorige delen eerst te lezen. Dit derde deel was voor mij tot nu toe het minste, maar dit neemt zeker niet weg dat ik een volgend deel zeker wil lezen.

Meer recensies van Kristel