The longest ride is ook een mooie woordspeling

La vida es bella 12 januari 2021
Misschien eerst even aanstippen dat ik het boek in het Engels heb gelezen. The longest ride verwijst niet enkel naar het lange leven van Ira Levinson, maar ook naar de wedstrijden waaraan Luke deelneemt. Hij moet zo lang mogelijk - liefst tot het eindsignaal - op een levende (!) stier blijven zitten. De hoofdstukken wisselen af : enerzijds volgen we Ira die na zijn auto-ongeval in een sneeuwstorm op hulp wacht en daarbij gezelschap krijgt van zijn overleden vrouw en grote liefde Ruth. Anderzijds zien we hoe Sophia Luke ontmoet en ze naar elkaar toegroeien. We volgen dus een ontluikende liefde in het heden en krijgen ook het verhaal van een grote liefde uit het verleden door de "gesprekken" van Ira met Ruth. Je voelt van in het begin dat de paden van alle hoofdpersonages ooit zullen kruisen, maar het einde heeft me verrast. Ik las het boek gewoon als een romantisch tussendoortje en had die ontknoping niet verwacht. Andere lezers hebben hierover misschien een andere mening?

Meer recensies van La vida es bella