Meer dan 1 dilemma!

lezenmetBecca 18 april 2024
Dit is het eerste boek van B.A. Paris dat ik las en...het smaakt naar meer!
Na het lezen van de korte inhoud was ik heel nieuwsgierig wat het geheim van Livia is en welk ander vreselijk nieuws er zal opduiken zodat heel het feest mogelijk in het gedrang komt.

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het oogpunt van de moeder en vader. Na een 50-tal blz had ik even het gevoel dat het misschien langdradig ging worden maar een beetje verder was dat gevoel helemaal weg. De spanning was begonnen en de spanning werd continu verder opgebouwd. Het werd bijzonder moeilijk om het boek nog weg te leggen!

De vader zit met het grootste dilemma, kan hij vertellen wat er mogelijk gebeurd is? En zoja, welk moment is het beste moment? Maar de moeder zit eveneens met een serieus dilemma. Het geheim dat ze een paar weken geleden ontdekte, hoe moet ze daarmee omgaan...als dit aan het licht komt zal alles veranderen. Vriendschappen en relaties zullen kapot gaan.

Naast de goed opgebouwde spanning vind ik het geweldig hoe de veronderstellingen en de gedachtesprongen die beide ouders maken, beschreven worden. Ze zien iets bij de partner en ze beginnen direct van alles te denken, hun fantasie slaat op hol. Ik lees in sommige recensies dat mensen dit langdradig vinden en overdreven. Ik vind al die hersenspinsels juist heel herkenbaar en heel menselijk. Hoe zouden we zelf denken en reageren in die situatie? Ik waardeer het enorm hoe de schrijfster dit allemaal op die manier kan neerpennen en ik hou echt van de schrijfstijl van B.A. Paris!

En dan...last but not least, hoe zit het nu met Marnie? Lezen zou ik zeggen! Ik ga zeker nog andere boeken van B.A. Paris lezen.

Meer recensies van lezenmetBecca