pakkend

maartjeleest 10 april 2020
Zwijgen is beter gaat over Vincenzo. Vincenzo woont in het zuiden van Italië en daar is veel armoede en criminaliteit. De maffia houdt de bevolking in z’n greep.
Vincenzo probeert een rustig leventje te leiden en kijkt net als de rest van de bevolking af en toe de andere kant op als de maffia iets doet. Dan laat de maffia iedereen wel met rust.
Dan wordt de zoon van de hoofdcommissaris ontvoerd en is Vincenzo daar getuigen van. Het is duidelijk dat de maffia daar mee te maken heeft. Wat moet hij doen? Zwijgen of praten.

Zwijgen is beter is voor de doelgroep een onwijs spannend verhaal. Ze zullen de gedachtes van Vincenzo begrijpen en zich kunnen vinden in zijn dilemma’s. Het boek is geschreven in makkelijke, begrijpbare taal. Het is Theo-Henk gelukt om een verhaal neer te zetten voor de doelgroep van 9 jaar of ouder. Het was ook voor mij een vermakelijk boek om te lezen dat goed in elkaar steekt.

Meer recensies van maartjeleest