Leuk onderwerp, minder spanning

maartjeleest 15 oktober 2019
Het onderwerp van deze thriller sprak mij direct aan; hackers.
Ik heb hackers altijd interessant gevonden, maar tegelijkertijd ook een beetje eng. Wat kunnen ze en bij welke gegevens kunnen ze komen? In Dit is Gomorrah kom je achter dit antwoord: Alles.

De schrijfstijl van deze thriller is prettig en leest vlot weg. De gebeurtenissen volgen elkaar op een prettig tempo op. Dezelfde gebeurtenissen komen wel soms wat ongeloofwaardig over.
Ik heb soms wat moeite gehad met de termen die gebruikt werden, omdat ik een leek ben op het gebied van hackers en computers. Dit haalde mij gelukkig niet uit het verhaal.

Wel heb ik helaas tijdens het lezen geen enkele spanning ervaren. Ik snap wat de auteur geprobeerd heeft en waar de spanningsbogen begonnen en ophielden, maar ze kwamen niet binnen. Ik wil een thriller nagelbijtend lezen. Dat maakt een thriller een thriller voor mij, als de spanning onder je huid gaat zitten. Als je 's avonds net iets te lang door gaat met lezen, omdat je per se moet weten wat er gaat gebeuren en of iedereen het gaat overleven.
Ik kan mij echter goed voorstellen dat anderen mensen dit wel als spannend hebben ervaren. Helaas voor mij niet.

Al met al heb ik genoten van dit boek en vond ik het een leuk boek om te lezen. De gebeurtenissen zijn interessant en bijzonder omschreven waardoor het boek wel mijn aandacht hield ondanks dat de spanning dus ontbrak.

Meer recensies van maartjeleest